گروه مهندسی آی کن ، اتوماسیون اداری ، حسابداری تعهدی ، BPMS

    BPMS

    در کشورمان ایران چند سالی است که برخی از مجموعه ها از نرم افزارهای Open Source و یا نمایندگان محصولات خارجی استفاده نموده‌اند، که در بسیاری از موارد به دلیل غیر بومی بودن و همچنین عدم امکان تغییر در آن ها، مشتریان به دنبال BPM های بومی و قدرتمند هستند. اعتماد گسترده مشتریان، گروه مهندسی آی‌کَن را بر آن داشت تا با تولید و ارائه محصولی بسیار قدرتمند و مطابق با آخرین ایده‌های مطرح در دنیا، زمینه حضور در بازار جهانی و صادرات نرم‌افزار را مهیا سازد. عرضه این نرم‌افزار با نام تجاری «ICAN BPMS (سیستم مدیریت فرآیندهای کسب و کار آی‌کَن)» به بازار داخلی و جهانی، به عنوان اولین نرم‌ افزار BPMS بومی، تحولی چشمگیر در صنعت نرم‌افزار ایران عزیز ایجاد نمود.

    ICAN BPMS ، با رعایت کلیه استانداردهای BPM؛ چرخه تولید را به نحوی پیاده‌سازی می‌نماید که هر فرآیند در طول عمر خود بتواند از طریق این چرخه، بهینه‌سازی شده و در نهایت، منجر به بهینه‌سازی فرآیندهای کسب وکار گردد.

    سیر تکامل BPMS

    ICAN BPMS

    • زیر ساخت مدیریت فرآیندهای کسب و کار آی‏ کن:

     ICAN BPMS، یک زیرساخت نرم‌افزاری مبتنی بر معماری سرویس‌گرا است و سازمان را قادر می‌سازد تا نرم‌افزارهای مورد نیاز خود درحوزه‌های مختلف را بر اساس تحلیل و سلیقه خود و با استفاده از یک محیط کاملا گرافیکی و مطابق با استاندارد  BPMN تولید کند و مورد استفاده قرار دهد. این زیر ساخت هم قابلیت طراحی، پیاده‌سازی و بهره‌برداری از فرآیندهای کسب وکار را دارد که این قابلیت چرخه عمر فرآیندهای کسب و کار را به طور کامل پشتیبانی می‌نماید و هم می‌تواند بسیاری از فرآیندهای سازمانی را بازمهندسی کند.

    با پیاده‌سازی زیرساخت ICAN BPMS، سازمان دارای زیرساختی خواهد بود که بتواند مبتنی بر آن نرم‌افزارهای سازمانی خودش را طراحی کند و بدون وابستگی به تولیدکننده و همچنین با اندکی آموزش، پرسنل می‌توانند بدون نیاز به دانش کدنویسی پیشرفته توسعه سیستم‌ها و تهیه نرم‌افزار در این زیرساخت را یاد بگیرند. به همین دلیل تهیه و تولید این نرم‌افزار موجب افزایش بهره‌وری سازمان و کاهش هزینه‌های مالی و زمانی خواهد بود.

    با این نرم‌افزار می‌توانید با سایر سیستم‌های اطلاعاتی موجود در سازمان‌تان ارتباط برقرار کنید و فرم‌ها و فرآیندهای خاص خودتان را به صورت خودکار تعریف کنید. بهینه‌سازی مستمر فرآیندهای کسب و کار، تمرکز بر فرآیندها، امکان شبیه‌سازی و تست فرآیندهای سازمانی قبل از مرحله بهره‌برداری و قابلیت پیگیری و مانیتورینگ و بهینه‌سازی فرآیندها کار را برای شما آسانتر و قابل فهم تر خواهد ساخت.

    این نرم‌افزار برای شما امکان دریافت گزارش‌ها و تحلیل‌های مدیریتی کاملی را ایجاد می‌کند که با استفاده از آن می‌توان تصمیم گیری‌های دقیقی را انجام داد.

    چرخه مدیریت فرآیندها در ICAN BPMS مطابق با چرخه BPM است و شامل مراحل زیر می‌باشد:

    • مدل‌سازی و طراحی (Model and Design)
    • توسعه، اجرا و پیاده سازی (Develop and Deploy)
    • مدیریت و مانیتورینگ (Manage and Monitor)
    • آنالیز و بهینه‌سازی (Analyze and Optimize)
    BPMS ، مدیریت کسب و کار ، مدیریت فرایند ها ، مدیریت هوشمند ، BPM ، BPMS بومی
    BPMS ، مدیریت کسب و کار ، مدیریت فرایند ها ، مدیریت هوشمند ، BPM ، BPMS بومی
    BPMS ، مدیریت کسب و کار ، مدیریت فرایند ها ، مدیریت هوشمند ، BPM ، BPMS بومی
    BPMS ، مدیریت کسب و کار ، مدیریت فرایند ها ، مدیریت هوشمند ، BPM ، BPMS بومی

    • برخی از ویژگی‌های ICAN BPMS:

    • قابلیت طراحی انواع فرم‌های الکترونیکی مورد نیاز سازمان (ساخت فرم‌های پیشرفته با قابلیت ارتباط چند به چند با جداول پایگاه داده)
    • دارای محیط تولید یکپارچه (Integrated Development Environment)
    • امکان ایجاد سیستم‌های اطلاعاتی (سیستم ساز(
    • قابلیت استفاده از راه دور
    • داشبورد مدیریتی
    • امکان استفاده از زیر فرآیند
    • سیستم کاملاً مبتنی بر Ajax
    • امکان استفاده از کنترل‌های پیشرفته مانندGrid View، Tree View، Chart  و …
    • قابلیت ساخت رابط کاربری پیشرفته و اعتبارسنجی فرم‌ها در سمت سرویس گیرنده با استفاده از jQuery
    • امکانات امنیتی (محدود کردن زمان و مکان دسترسی، تعریف دسترسی‌های متنوع و کنترل مجوزها برای هر یک از سرویس‌ها، رمزنگاری اطلاعات، مکانیزم‌های قوی در هویت‌سنجی، حفظ امنیت اطلاعات و سرویس‌دهنده و)
    • انعطاف‌پذیری بالا و چابکی سازمان (Agility) در پیاده‌سازی سریع و صحیح قوانین سازمانی
    • امکان شناخت سریع و راحت گلوگاه‌ها و از بین بردن آن‌ها در فرآیندهای کسب و کار
    • شفاف‌سازی فرآیندهای سازمان (Visibility)
    • تحلیل اثر ‌بخشی پرسنل درگیر در فرآیندهای کسب و کار
    • کاهش زمان پیاده‌سازی فرآیندها و ارائه خدمات جدید
    • سادگی اعمال قوانین سازمانی در چرخه بهبود مستمر فرآیندها

    ← آشنایی کامل با مزیت های  ICAN BPMS →

    monitoring

    Monitoring در ICAN BPMS:

    مانیتورینگ عبارت است از فرایند جمع‌آوری و آنالیز سیستماتیک و استفاده از اطلاعات حاصل‌شده برای ردیابی یک فرایند در راستای دستیابی به اهداف خاص و یک راهنما برای تصمیمات مدیریتی. عملیات مانیتورینگ معمولاً روی فرآیندها پیاده می‌شود، مثلاً این‌که یک فرایند کی و کجا اتفاق می‌افتد، چه کسی باعث آن بوده است و به چند نفر می‌رسد.

    KPI

    بهره گیری از KPI در ساختار ICAN BPMS:

    KPI به معنای شاخص کلیدی عملکرد می‏باشد. یک شاخص عملکرد کلیدی یک ارزش قابل اندازه­‏ گیری است که نشان می­ دهد که شرکت تا چه اندازه به شکل موثر به اهداف کلیدی کسب و کار دست پیدا می‏کند. سازمانها از KPI ها در چندین سطح مختلف برای سنجش موفقیت شان در دستیابی به اهداف بهره می­گیرند. KPI های سطح بالا بر عملکرد کلی شرکت تمرکز می­کنند و KPI های سطح پایین بر روی فرایندها در دپارتمان هایی مانند فروش، بازاریابی و یا مرکز تماس تمرکز می­کنند.

    modeling

    مدل سازی‏ در ساختار ICAN BPMS:

    • امکان استفاده از زیرفرآیند
    • امکان پیاده سازی مسیرهای موازی و شرطی
    • پشتیبانی از استاندارد مدل سازی
    BAM

    بهره گیری از BAM در ساختار ICAN BPMS:

    (BAM Business Activity Monitoring یا نظارت بر فعالیت کسب و کار، برای سنجش BPM ضروری ست. BAM نظارت اتوماتیک بر فعالیت فرایند کسب و کار است و به صورت ماژولی از EAI، ERP یا محصولات BPM پیاده‌سازی می‌شود. به منظور استفاده از BAM باید شاخص‌های کلیدی کارآیی KPI شناسایی شوند و سیستمی به منظور نظارت و پاسخگویی به تغییرات به صورت بی‌درنگ ساخته شود. BAM سبب می‌شود تا سازمان بتواند سریعتر به فرصت‌ها و تهدیدهای جدید پاسخ دهد.

    ←یکپارچه ساز آی کن→